maandag 27 maart 2017

Big spender


Elke vrouw kent het wel, een kast vol kleren maar niks om aan te trekken.
Dat had ik dus al weken.
Ik kon helemaal niks leuks meer vinden in mijn eigen kast al lag er genoeg.
Nu hebben jullie in mijn vorige blog kunnen lezen dat ik elke maand €250 per maand heb voor mijn variabele lasten.
Een van de dingen die hieronder vallen zijn natuurlijk kleren.

Het is natuurlijk totaal niet besparend nieuwe kleren kopen, maar ik had dus al kleren in mijn kast liggen die 11 jaar oud waren dus ik vondt dat ik wel nieuwe kleren verdiend had.

Nu houdt ik totaal niet van winkelen, simpelweg omdat ik niet hou van passen in winkels, daarintegen ben ik heel erg fan van online shoppen omdat ik dan van alles 2 maten kan bestellen om thuis op mijn gemak te kunnen passen.

Toevallig toen ik besloten had dat ik nieuwe kleren nodig had kreeg ik een mailtje over de opruiming bij wehkamp, dat kwam goed uit.
Ik gooide mijn winkelwagen vol en kwam op een totaalbedrag van €450 🤐, bestelde dus veel dingen in 2 maten maar ook 4 paar schoenen, dat tikte lekker mee op het eindbedrag.

Net voor het weekend werd het dus geleverd, 2 grote dozen vol.
Vol goede moet begon ik mijn pas sessie en van veel dingen bleek ik de kleinste maat te passen, yes die 5 kilo eraf merk je dus meteen!
En waren kledingstukken bij die me meteen tegenstonden, op de foto's staat het altijd anders maar er zaten ook veel leuke dingen bij, gelukkig maar.


Aan het einde was de tussenstand die bleef slechts €110 maar hiervoor had ik wel een hele stapel nieuwe kleren.
En die nieuwe kleren verdiende dus een opgeruimde kast dus besloot ik weer eens razzia te houden.

Dit is dus mijn lege kast nadat ik er alles uit heb gegooid en alles moet hierin passen.
Alles heb ik vast gehad en beoordeeld of ik het de afgelopen jaren nog had gedragen, of het nog pasten of dat het nog heel was.
De eindstand bleek verrassend.
Bijna 3 kwart ging weg!


Uiteindelijk ligt het nu in mooie gesorteerde stapels in mijn kast, met een aparte plank voor werkkleding die alleen daarvoor gedragen wordt.




De rekening van wehkamp moet ik nog ontvangen, want in tegenstelling tot vroeger heb ik nu gekozen voor betalen  achteraf per acceptgiro  (dit in verband met het hoge bedrag dat terug zou gaan waarvoor ik niet wilde betalen).

Al met al een lang verhaal maar een nieuw gevulde kast.

Groetjes, Stèphanie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten